This post is not based on a design topic but I think could be useful to all that people that have meet the same problems with the Ryanair Flight Company.
This post is written in double language (English and Italian) to help my Country mate.Questo post non è basato su un argomento di design ma potrà essere utile a tutti coloro abbiamo incontrato i miei stessi problemi con i voli Ryanair.
Questo post è scritto in doppia lingua (Italiano ed Inglese) per aiutare i miei connazionali.
European law has established some international rules that must be put in order when a flight is deleted or takes off with a long delay.
La legge europea stabilisce delle regole internazionali che le compagnie devono osservare quando un volo viene ad esempio cancellato o se subisce un lungo ritardo.
The airline crew didn’t provide the passengers with information on their rights. According to passengers rights (EU 261/2004) free meals and refreshments, care and assistance must be provided in reasonable relation to the waiting time. Our flight delayed 4 hours and we received nothing.
You can download here a complain letter sample in order to be compensate. The sample just need to be filled in with your name, flight information, situation that you had had met.
Il personale della compagnia non ha fornito ai passeggeri alcuna informazione sui propri diritti. In base al tempo d'attesa spettano cibo, acqua, assistenza, telefonate per informare i familiari del ritardo. Il nostro volo ha subito 4 ore di ritardo ma non abbiamo ricevuto nulla. Siamo rimasti semplicemente lì ad attendere.
All complaints must be written in English and sent by mail or fax to the Company.
Tutti i reclami devo essere inviati via posta o fax all'indirizzo specificato dalla Ryanair.
Tutti i reclami devo essere inviati via posta o fax all'indirizzo specificato dalla Ryanair.
Download: Ryanair Complain Letter Sample (English)